Belajar Menulis (Lagi).

Mungkin sebenarnya yang harus dilakukan adalah “belajar membaca” lagi lebih dulu daripada menulis. Seperti saya yang nampaknya karena telah lama sekali menelantarkan blog ini, jadi grogi dan bingung mau tulis apa :)

Mari dimulai lagi. Sudah cukup lama absen menulisnya. Saatnya kembali lagi.

Advertisements

Life As A Consultant

“God hears your pray even if it’s unspoken”, that term is definitely true. My friend once asked me what I want to become when I graduate. All of my friends already knew who they want to work with. Me? Not even close. At that time, I didn’t know where I want to work or who I want to work with. My answer was ‘I want to be a consultant and a lecturer, and as a consultant I want to have my own company and maybe become an entrepreneur someday. I don’t have to wear formal clothes all the time and I can adjust my work time whenever I need my free time’. Sounds too ideal, right? Who doesn’t want to have a work-life like that? Continue reading

Dear Kid #4 – Precious

20140902-231937.jpg

Dear kid,

You may think that nothing in this world is precise. There is, my dear. The only thing that precise… is time.

Wise men say that you can not turn back time no matter what, so you have to work hard to make your time valuable, to turn it into money. Me, myself, I won’t say like that. I don’t want you to chase only money instead of experiences. I suggest you to get a lot of experiences, talk to as many person as you can, see what’s on their mind, and go travel around the world. You may surprise for what you’ve might find, but there’s life. It is there to make some surprises. We are expecting them! Continue reading

Rantau

“Lo suka merhatiin rambut bokap lo gak? Gw suka nih, akhir-akhir ini, entah kenapa gw jadi sering melankolis. Gw baru nyadar uban bokap gw tiap gw pulang tambah banyak. Gak enaknya merantau tuh gini sih, dalam beberapa hal lo pasti akan kehilangan momen-momen itu, terutama yang berhubungan dengan keluarga. Tiba-tiba bokap nyokap lo udah tua, tiba-tiba adek lo nikah, dan banyak tiba-tiba yang lain walaupun gak tiba-tiba juga kan ya, pasti ada prosesnya. Tapi gw kehilangan sebagian besar proses itu. Dan gw sedih, sedih banget…”

Saya tipe orang yang seringnya percaya bahwa apapun yang saya alami, pertemuan dengan siapapun itu, obrolan tentang apapun itu, gak ada yang serta merta. Tuhan punya segala cara untuk membuat makhlukNya bersyukur, dan ini adalah salah satu caraNya terhadap saya, untuk bersyukur. Penggalan kalimat-kalimat di atas adalah ucapan dari salah satu teman baik saya yang mungkin setengah dari hidupnya dihabiskan menjadi anak rantau. Dia yang asli Palembang, kuliah di Bandung, dan sekarang bekerja di Jakarta. Uniknya dari percakapan ini adalah, percakapan ini terjadi di saat saya merindukan masa-masa ngekos dan jauh dari keluarga, dimana saya seakan bebas melakukan segala kegiatan yang saya suka tanpa harus peduli pulang jam berapa, ditungguin apa nggak, dll-nya. Karena jujur, walaupun sudah umur segini, yang namanya pulang telat tetap saja menjadi masalah tersendiri karena selalu ada orang tua yang nungguin bahkan ngebukain pintu pagar (walaupun saya bawa kuncinya juga). Continue reading

Best Partner, an Article by Glennon Doyle Melton

Our best partner is the one who will most lovingly and supportively witness our journey—and the one whose journey we find most worthy of witnessing. And that, in the end, is the beginning of a truly beautiful relationship. – Glennon Doyle Melton

This next article wrote by Glennon Doyle Melton which was published in the familycircle.com, titled Disney Princesses and the Meaning of True Love. I think this is a great article and worth to save for my further reading :) Enjoy.. Continue reading